سنجش برای یادگیری از شاخه های ارزشیابی تکوینی است.
در سنجش برای یادگیری بر مشارکت مشترک معلم ودانش آموز در نوشتن اهداف یادگیر،
اجرای ابزارهای جمع آوری اطلاعات و تهیه و ارائه بازخورد های یادگیری به منظوراصلاح
و بهبود یا ارتقای عملکرد تحصیلیتاکید می شود.
وقتی هدف سنجش تکوینی جمع آوری شواهد و ارائه بازخورد توسط معلم و یادگیرندهبرای
اصلاح و بهبود و ارتقاء یادگیری درحال شکل گیری یادگیرنده باشد به آن (سنجش برای یادگیری)
در جریان آموزش گفته می شود.
اماوقتی هدف سنجش یادگیری جمع آوری شواهد و ارائه بازخورد توسط خود یادگیرنده برای اصلاح
توسعه و تحکیم یادگیری در حال شکل گیری و جنبه های شناختی و فراشناختی باشد به آن
(سنجش از خود) یا (خودسنجی) گفته میشود.
سنجش برای یادگیری/ایرج خوش خلق
یادگیری ,سنجش , ,ارائه ,بازخورد ,اصلاح ,سنجش برای ,برای یادگیری ,جمع آوری ,ارائه بازخورد ,و ارائه
درباره این سایت